Jeśli chcesz ocenić sukces Twojej marki, produktów i usług potrzebujesz użytecznych, praktycznych informacji zwrotnych dotyczących opinii na ich temat. Oznacza to, że musisz wiedzieć, co ludzie myślą o tym, co wypuszczasz na szeroko pojęty rynek. Badania ankietowe są nieocenionym sposobem, aby się o tym przekonać.
Percepcja, zachowanie, działania
Być może myślisz, że powinieneś bardziej dbać o to, co ludzie robią, niż o to, co myślą? Nie, nic bardziej mylnego. Na początku należy sprawdzić co ludzie myślą, a dopiero później można zastanawiać się jak wpływać na ich decyzje zakupowe, zachowania konsumenckie i zmiany stylów życia.
Dane na temat zachowań są niezwykle istotne, ale w pewien sposób ograniczone. Co robią ludzie można zmierzyć w kategoriach analizy stron internetowych i analizy automatyki marketingowej. To, ile osób obejrzało film na temat Twojego produktu, ile osób otworzyło Twój e-mail, jak często Twoje artykuły były udostępniane i wiele więcej. Ten rodzaj danych jest niezbędny. Jednak kto dokładnie używa Twoich produktów, czy marka i przekazywane przez Ciebie treści reklamowe podobają się Twoim odbiorcom. Czego konsumenci oczekują od Twoich produktów i usług?
Odpowiedzi na konkretne pytania dotyczące marki, a także poszczególnych produktów i usług pozwalają rozwinąć sektor marketingowy i odpowiedzieć na potrzeby właściwych, a nie wirtualnych odbiorców. Badania ankietowe pozwolą Ci dotrzeć do Twoich obecnych oraz potencjalnych konsumentów.
W jakim celu korzystać z ankiet?
Obecnie badania ankietowe mają wiele zastosowań i są łatwiejsze do wdrożenia niż kiedykolwiek wcześniej. Nie musisz biegać z tysiącami papierowych arkuszy, losować adresów, pod które je wyślesz i oczekiwać wyników (które nie wiadomo czy dotrą). Na przeciw badaniom ankietowym przyszła branża IT, która znacznie zrewolucjonizowała ten dział badań.
Ankiety dają ci wgląd w odpowiedzi na wiele zagadnień, takich jak:
– opinie o klientach i produktach,
– wskazanie potencjału marketingowego produktów i usług,
– określenie czynników wpływających na postrzeganie marki, produktów i usług,
– zbadanie opinii o kampaniach reklamowych i opakowaniach produktów,
– poznanie zwyczajów zakupowych klientów
Nie zapraszaj ludzi na ankietę – znajdź konsumentów w Internecie
Panel Badanie Opinii to właściwe miejsce, gdzie znajdziesz zróżnicowane grupy respondentów, jak i dobierzesz celową zbiorowość o interesujących Cię cechach demograficznych czy też psychologicznych. Dzięki rzetelnie wypełnianym ankietom w ciągu 24 godzin otrzymasz odpowiedzi na nurtujące Cię zagadnienia dotyczące Twoich produktów
i usług.
Kolejną korzyścią wynikającą z przeprowadzenia badań ankietowych za pomocą portalu Badanie Opinii, jest stałe wsparcie ekspertów BioStat® . Profesjonaliści chętnie udzielą informacji wspomagających Twój proces badań lub przeprowadzą całe postępowanie badawcze: od pomysłu na badania, przez realizację, aż po omówienie raportu z uzyskanych wyników.
Ty zdecydujesz, czego potrzebujesz dla rozwoju Twojego biznesu. Sprawdź co możesz osiągnąć dzięki badaniom ankietowym BioStat® .