Jaka jest świadomość Twoich klientów?
Dla wielu firm ważna jest budowa wizerunku i opinie klientów na temat konkretnych produktów czy też całego przedsiębiorstwa. Jednakże nie zawsze klienci łączą dane produkty z firmą czy też marką. Szczególnie jest to widoczne w przypadku branży medyczno-farmaceutycznej. Produkty są znane klientom, jednak ciężej jest wskazać im producenta danego wyrobu bądź usługi.
Procedura badań jakościowych
Jednym z najlepszych rozwiązań, pozwalających poznać:
- potrzeby PR-owe i marketingowe firmy,
- obecność produktów w mediach,
- skuteczność koncepcji reklamowych,
- reakcje na nowe produkty i prototypy opakowań,
- opinie i zdanie na temat lekarzy,
- działanie rynku medycznego i jego aktualną koniunkturę,
są badania jakościowe. Dwustopniowa analiza pozwala na dogłębne badania marketingowe, w zakresie których:
- prowadzone są wywiady o charakterze IDI (indywidualne wywiady pogłębione), dzięki którym pozyskiwane są szczegółowe informacje od celowo dobranych respondentów. Na podstawie ich opinii i uwag budowane jest narzędzie do II etapu badań – wywiadu fokusowego.
- prowadzi się wywiady o charakterze fokusowym (zogniskowane wywiady grupowe), ich celem jest weryfikacja pozyskanych wcześniej informacji oraz dopełnienie ich
o nowe informacje.
Dbając o klientów w sektorze medycyny i farmacji, badania marketingowe mogą dotyczyć tematyki związanej z:
- kojarzeniem produktu z marką,
- chęcią korzystania z produktów bądź jego zamienników,
- znajomością produktu (wywołaną lub spontaniczną),
- umiejętnością informowania o występujących problemach podczas użytkowania produktów,
- pojawianiem się niedogodności i problemów związanym z działaniem produktów.
Badania marketingowe – kompleksowe rozwiązania
Jakościowa analiza, stosowana w trakcie badań marketingowych pozwala uzyskać szczegółowe opinie o produktach, jak i konsumentach. Respondenci dobierani pod kątem: stanu zdrowia, danych społeczno-demograficznych, doświadczeń zakupowych to doskonała grupa, dzięki której uzyskane wyniki wskażą szczegółowo jakie działania należy wdrożyć w firmie, aby lepiej odpowiedzieć na zapotrzebowanie klientów i dostosować się do wymagań rynku.